top of page

Review #1 Paper Towns - John Green

Hey allemaal, dit is mijn eerste review in het onderwerp boeken! Paper Towns!

Schrijver:

Het is geschreven door John Green, een Young Adult schrijver die momenteel erg bekend is door zijn bestseller The fault in our stars. John Green staat verder bekend om zijn gedetailleerde verhalen filosofisch over te brengen aan de lezer op een echte literaire wijze. Dit gebeurd vaak humoristisch of informatie wordt op een onbekende manier vertelt zodat je er iets langer over na moet denken.

Korte samenvatting:

Het boek begint op het moment dat de 9 jarige Quinten en Margo een dode man vinden in het park. Dit wordt kort beschreven en vrij snel daarna begint het echte verhaal (Deel 1- De touwtjes). Margo klimt bij Quinten’s kamer binnen, ze is zijn auto nodig plus haar hulp als zachtaardige misdadiger. Ze wilt al haar woede kwijt bij de mensen die haar pijn hebben gedaan. Quintin leert haar die nacht op een andere manier kennen; rebels en stoer. Die nacht daarna is ze verdwenen. Margo is niet op school gekomen, margo is niet thuis in haar kamer, haar eigen auto is van de oprijlaan verdwenen en niemand weet waar ze is. Als de politie zich niet ernstig druk maakt over haar vermissing vindt Quintin dat het meisje wie hij stiekem bewonderd door hem zelf gevonden zal worden. Margo is Margo niet als hij erachter komt dat er allemaal aanwijzingen zijn achter gelaten. Maar er is 1 ding waar hij aan twijfelt; wil Margo eigenlijk wel gevonden worden?

Onderwerpen:

Het verhaal over Quintin als hoofdpersoon is zo sterk vertelt dat je alles begrijpt wat hij doet, je bent het zo met hem eens dat je wilt dat zijn gedachten waar zijn. Voorbeelden zijn de momenten wanneer hij nadenkt over haar vermissing en de aanwijzingen probeert te ontrafelen; je wilt eigenlijk voor hem dat het waar is. Het boek is dus niet alleen meelevend maar ook meeslepend. De drang is zo groot om verder te lezen omdat de emoties zoals angst bij de vrienden van Margo zo duidelijk zijn dat je wilt weten hoe het verder afloopt. Dat is ook de reden dat ik het laatste deel van het boek (Deel 3- Het vat) in 1 keer heb uitgelezen. Dat laatste deel wordt doormiddel van de hoofdstukken opgeteld; het twaalfde uur, het dertiende uur. Je wilt weten wat er gebeurdt op het eenentwintigste uur dat ervoor zorgt dat je door blijft lezen! Verder is het boek humoristisch en een echte aanrader!

Verdere informatie:

Exact 300 bladzijden, die zijn opgedeeld in 3 delen. Alle delen zijn apart van elkaar weer ingedeeld in ‘normale’ hoofdstukken. Als je het boek via bol.com wilt bestellen zal de prijs liggen tussen de 10 en de 20 euro.

Sneak Preview (literair humoristisch):

Toen mijn moeder bij school stilhield, zag ik dat Margo’s vaste plekje op de parkeerplaats voor twaalfdeklassers leeg was. Ik kon het haar niet kwalijk nemen dat ze er nog niet was. Haar vrienden kwamen niet zo vroeg bij elkaar als de mijne.

Terwijl ik op de mensen van de schoolband afliep schreeuwde Ben: ‘Droomde ik dat nou, Jacobsen, of heb jij -‘ Ik schudde bijna onmerkbaar mijn hoofd, waarop hij halverwege de zin omschakelde. ‘- me vannacht echt meegesleurd naar een wild avontuur in Frans Polynesië, in een zeilboot die van bananen was gemaakt?’

Dit was dan de eerste review, ik hoop dat ik jullie enthousiast heb gemaakt over dit boek en het daadwerkelijk ook gaan lezen! Lezen jullie vaker boeken van John Green?

Je bericht is goed verzonden!

RECENT POSTS: